07 febrero 2009

Te deix, amor, la mar com a penyora

"I dir-vos com ara la pluja pot ser ja després de tant de temps infinitament clara, suau i nodridora sobre aquest cos nu d'adolescent.
La pluja ara, llisa i fosca també com una esquena, esbucant el risc vora els paranys, els precipicis, les terayines, el teu risc d'amant o de suïcida.Els vidres tenen, o els espills, irisacions de magnòlies, però, com explicar-nos la flaire del seu perfum?
Tancar els ulls amb la son suficient per a somiar-te un altre cop tan sols i lliurar-te després com una ofrena, no penyora, no mar, a l'oblit necessari on tants cops t'he esperat.
Però digue'm, què en faré, de la tendresa, indomable, nítida, que em vessa al fons del mirall?

Començo a inventar-te... "



Avui la Carme Riera sona molt a dins meu i la música d'aquest relat seu, dins de "te deix, amor, la mar com a penyora", batega dins del meu cor, com si el que digués ho hagués escrit jo mateixa ( que ja m'agradaria). És, sencillament, preciós.

6 comentarios:

Y dijo...

Nena jo normalment els teus posts els llegeixo, reflexiono i comento si cal. Però aquest... buaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah és que el poema en la seva època em va arribar molt a dins eh.

a l'oblit necessari on tants cops t'he esperat que important és aquesta part per mi.

Va a ser a tu a qui li vaig explicar la importància, la magnitud, el BUAAAAH, no hi ha millor forma d'expressar-ho, d'aquest poema?... Diria que sí, i sino... Bé, amb aquesta dona vaig començar a sentir la necessitat d'escriure i d'aquí, bé, neixen els "blogs monyes" com els vaig batejar.

Oooh, nena, quina sorpresa més agradable aquest diumenge!!

DooMMasteR dijo...

Guau! Realment és preciós!

Petons!

Anónimo dijo...

Et convido a que llegeixis i debatis el meu post d'avui sobre la nyonyeria i l'amor, tema en el que tenim visions antagòniques!!!

Mireia Sala dijo...

Què grans les emocions desbordades...

Anónimo dijo...

Així que a Dublin eh!! Jo aquest estiu m'he patejar Irlanda i la veritate s que et recomanaria mil cops més Galway que la capital, però tot i així es genial!
Si pots fes una excursió als túmuls de Newgrange, per mi un dels millors jaciments arqueològics del món! Em va deixar en trance!

Deric dijo...

no m'agrada gaire la Carme Riera, però reconec la música del que dius